Tidligere indlæg

24.06.2010

Den Strandede Bølge

                                            Flamingo dansen har vidst fået nyt liv.




Jeg vil efter alt dømme mene, at lige netop denne indlægstitel burde lægge op til diskussion. Det kan jo være sådan, at mine storfavoritter såsom Washed Out, Neon Indian, Toro y Moi, Delorean og Memory Cassete osv. måske allerede har set deres storhedstid passerer forbi. Det er der i hvert fald helt sikkert nogen, der vil mene. Om ikke andet er jeg dog helt og aldeles overbevist om, at vi forlængst ikke har set nok til f.eks. Washed Out, Neon Indian eller for den sags skyld et nyt projekt, som jeg faldt over her forleden dag. Det costaricanske enmands-projekt, ja han er såmænd fra Costa Rica, jeg nu vil omtale, er helt sikkert blevet inspireret i rigelige mængder til, at han siden marts har kunnet kalde sig en glo-fi-, chillwave- eller dreamwave-mager, der derudover med sikkerhed vil kunne give min sommer et ekstra skub. Musikken taler selvfølgelig for sig selv forstået på den måde, at når han kun har været aktiv i meget kort tid, må vi som lyttere fra start af se, om der er et potentiale eller ej. For hvis ikke musikken er i orden, kan hans geografiske baggrund såvel som hans indbyrdes musikvenskaber osv. være dybt ligegyldige. Jeg synes nu selv, at musikken er mere end blot godkendt, og hvis I er interesserede kan man hér lytte mere til ham.

1 kommentar:

  1. Jeg har endnu ikke hørt nok - lyden er tydeligvis inspireret af Washed Out, Toro og alle de andre, men derfor er det jo stadig virkelig fedt!

    SvarSlet