Tidligere indlæg

24.05.2010

Mærkværdigvis meget godt

                                           80'er nostalgi er det nye sort.




Hvis retro-funk står dig mere eller mindre nær vil dette nærtbeslægtede genre-miks, fra en hvis gruppe, måske falde i din smag. Gruppen, der prøver disse herlige genre af som både afrobeat, tidlig 80'er synth/rock og 70'ernes funk hedder Teen Inc vil formentlig få tankerne i kog af bare henrykkelse over hvilke fantastiske, døsende og melodiøse toner de har fået bikset sammen. Den los angeliske duo har desforuden valgt at sælge et begrænset antal vinyler som Du som dansker (eller hvad man nu er) kan få fingrene i, da de bliver solgt over nettet. Melodiskeideer er der i hvert fald nok af fra deres to udgivet numre; den lettere eksperimentale og legesyge "Fountains" og derefter min personlige favorit kaldet "Friend of the Night", der virkelig formår at sætte nostalgien på en gevaldig prøve. Ikke desto mindre lyder det jo uforskammet smukt, så jeg kan ikke andet end blot at anbefale gruppens mærkværdigvis meget gode omgang rock/funk. Så længe leve 80'erne og, hvad det videre har båret med sig, eftersom disse to amerikanske gutter har valgt at slå pjalterne sammen under deres fælles pseudonym Teen Inc.          



1 kommentar:

  1. jeg tror.
    jeg tror jeg sad ved siden af dig til first aid kit.

    SvarSlet